home
wat is..
team
auto
verslag
reverse
sponsoring
links

 

Zuiderzeerally 2004

Door: Rianne Foederer, navigator

Vrijdag na de technische keuring begonnen, net als bij iedere rally, de kriebels weer te komen. Houdt de auto het, doen wij ons werk goed, hoe zullen de proeven ons liggen en het belangrijkste... halen we de finish. Aangezien we ons dit jaar in hebben geschreven voor het kampioenschap was het niet alleen maar belangrijk om mee te doen en de finish te halen, maar hadden we toch ook wel de drang om een goede prestatie neer te zetten. Het competitie gevoel begint mee te spelen, waardoor de druk toch iets hoger is.

De eerste twee proeven op de vrijdagavond gingen toch een beetje moeizaam. Het was weer een tijd geleden sinds de laatste rally en vooral ik moest echt weer in het ritme komen van kaartlezen, het routeboek volgen, de notes op de juiste momenten en vooral op de juiste manier brengen en de tijdkaart goed bijhouden.

De zaterdag ging al stukken beter. Vooral na de sectie van vijf proeven achter elkaar, die erg soepel in elkaar overliepen zonder teveel oponthoud, kregen we het lekkere ritme weer te pakken. We zaten echt goed in de wedstrijd en we voelde ons weer helemaal thuis in de auto en bij elkaar. Het volledige vertrouwen in elkaar, zoals we dat hadden ervaren vóór de crash van twee wedstrijden geleden kwam weer helemaal terug.

Ook tijdens de service ging het er aan toe zoals het een echte rally befaamd. Kort met volop actie en af en toe wat spannende momenten. Vooral toen we 3 proeven voor het einde een knal hoorde gevolgd door rook van onder de motorkap, begon ik hem toch een beetje te knijpen. Helemaal onterecht natuurlijk want wij hebben een team waar we echt op kunnen bouwen. Het zijn echt toppers. Precies binnen de tijd was alles weer rijklaar en konden we ook de laatste proeven weer voluit gaan.

Een nieuwe ontdekking voor ons was dat ook proeven op een industrieterrein uitdaging genoeg kunnen bieden en ons zefs konden bekoren. Zowel in Urk als in Emmeloord waren twee leuke proeven uitgezet die we beide in een hele mooie tijd gereden hebben. Dit gaf mij echt voldoening en ik denk dat we vanaf nu toch anders tegen dit soort proeven aan gaan kijken. Industrieterrein mag, zolang er maar niet teveel containers staan en de rondkoersen beperkt zijn.

Na alle proeven goed verreden te hebben en de auto weer een beetje opgepoetst te hebben, reden we na twaalven voldaan over het finishpodium. Het enige waar je dan aan denkt als je wegloopt bij het wachtpark is "hoeveel nachtjes nog tot de volgende rally?"


Lees ook de eerdere verslagen:

Golden Tulip rally 2001 21 en 22 september 2001
Conrad Euregio Rally 3 en 4 november 2001

pre-verslag Zuiderzee Rally 21 en 22 maart 2003
Zuiderzee Rally 21 en 22 maart 2003
pre-verslag Car Technics Sprint 26 april 2003
Car Technics rallysprint te Hulstzaterdag 26 april 2003
verslag paradigit-ELE rally 2003
verslag Conrad Euregiorally 2003