Door:
Rianne Foederer, navigator
Vrijdag
na de technische keuring begonnen, net als bij iedere rally,
de kriebels weer te komen. Houdt de auto het, doen wij ons
werk goed, hoe zullen de proeven ons liggen en het belangrijkste...
halen we de finish. Aangezien we ons dit jaar in hebben
geschreven voor het kampioenschap was het niet alleen maar
belangrijk om mee te doen en de finish te halen, maar hadden
we toch ook wel de drang om een goede prestatie neer te
zetten. Het competitie gevoel begint mee te spelen, waardoor
de druk toch iets hoger is.

De
eerste twee proeven op de vrijdagavond gingen toch een beetje
moeizaam. Het was weer een tijd geleden sinds de laatste
rally en vooral ik moest echt weer in het ritme komen van
kaartlezen, het routeboek volgen, de notes op de juiste
momenten en vooral op de juiste manier brengen en de tijdkaart
goed bijhouden.

De
zaterdag ging al stukken beter. Vooral na de sectie van
vijf proeven achter elkaar, die erg soepel in elkaar overliepen
zonder teveel oponthoud, kregen we het lekkere ritme weer
te pakken. We zaten echt goed in de wedstrijd en we voelde
ons weer helemaal thuis in de auto en bij elkaar. Het volledige
vertrouwen in elkaar, zoals we dat hadden ervaren vóór
de crash van twee wedstrijden geleden kwam weer helemaal
terug.

Ook
tijdens de service ging het er aan toe zoals het een echte
rally befaamd. Kort met volop actie en af en toe wat spannende
momenten. Vooral toen we 3 proeven voor het einde een knal
hoorde gevolgd door rook van onder de motorkap, begon ik
hem toch een beetje te knijpen. Helemaal onterecht natuurlijk
want wij hebben een team waar we echt op kunnen bouwen.
Het zijn echt toppers. Precies binnen de tijd was alles
weer rijklaar en konden we ook de laatste proeven weer voluit
gaan.

Een
nieuwe ontdekking voor ons was dat ook proeven op een industrieterrein
uitdaging genoeg kunnen bieden en ons zefs konden bekoren.
Zowel in Urk als in Emmeloord waren twee leuke proeven uitgezet
die we beide in een hele mooie tijd gereden hebben. Dit
gaf mij echt voldoening en ik denk dat we vanaf nu toch
anders tegen dit soort proeven aan gaan kijken. Industrieterrein
mag, zolang er maar niet teveel containers staan en de rondkoersen
beperkt zijn.

Na
alle proeven goed verreden te hebben en de auto weer een
beetje opgepoetst te hebben, reden we na twaalven voldaan
over het finishpodium. Het enige waar je dan aan denkt als
je wegloopt bij het wachtpark is "hoeveel nachtjes
nog tot de volgende rally?"
Lees
ook de eerdere verslagen:
Golden Tulip rally 2001 21 en 22
september 2001
Conrad Euregio Rally 3 en 4 november
2001
pre-verslag
Zuiderzee Rally 21 en 22 maart 2003
Zuiderzee
Rally 21 en 22 maart 2003
pre-verslag Car Technics Sprint
26 april 2003
Car Technics rallysprint te
Hulstzaterdag 26 april 2003
verslag paradigit-ELE rally 2003
verslag Conrad Euregiorally
2003
|