Op
zaterdag 26 april wordt de eerste Car Technics rally in
Hulst verreden. Een wedstrijd die dankzij de meer dan 100
inschrijvers voor veel spectakel zal gaan zorgen. Onze aandacht
gaat natuurlijk vooral uit naar startnummer 47. Het nummer
waarmee het Fast Forward rallyteam aan deze wedstrijd deelneemt.
Lees hieronder hoe de equipe over deze wedstrijd denkt.
Johan:
De
eerste wedstrijd heeft een hoop vragen weggenomen. Het belangrijkste
is wel dat we nu weten dat we een goede en betrouwbare auto
hebben. Toch blijft het leuk om naar de nieuwe en onbekende
dingen te kijken. Zo vinden we straks in Hulst voor het
eerst een stuk onverhard op onze route en laten de weersverwachtingen
zien dat het wel eens een natte wedstrijd kan worden. Er
valt dus weer voldoende te leren komend weekend.
Verder
wil ik vooral meer gevoel op bouwen met de auto. De eerste
wedstijd heb ik geleerd dat de auto veel meer kan dan ik
verwachtte. De grip waarmee je hem de bocht in kan sturen
is werkelijk onvoorstelbaar. In Hulst wil ik hierin weer
een stapje verder gaan en iets dichter bij de grens van
de auto komen. Zo wil ik voor de komende wedstrijden een
stijgende lijn te pakken krijgen zodat we over een tijdje
ook echt eens naar de tijden kunnen gaan kijken.
Op
de korte termijn is het doel echter veel simpeler. Samen
met het team, de sponsors en de fans genieten van onze favoriete
sport. Tot ziens in Hulst!
Rianne:
Van de eerste sprint heb ik ontzettend veel opgestoken.
De praktijk leert je toch meer dan de theorie uit een boek.
Je moet het gewoon ervaren om te weten hoe het allemaal
werkt. Vooral het bijhouden van de tijdkaarten heeft me
van te voren enige zorgen gebaard, maar dat viel gelukkig
allemaal mee.
Tijdens
de sprint kwam ik een aantal dingen tegen waarvan ik dacht
"Dat doe ik de volgende keer toch anders" Zo heb
ik gemerkt dat het toch erg belangrijk is om tijdens de
verkenning een aantal duidelijke herkenningspunten te noteren.
Je bent af en toe zo druk bezig dat het fijn is als je je
op een paar punten kunt concentreren die erg herkenbaar
zijn.
Ik
heb ook geleerd dat het erg belangrijk is de monteurs duidelijke
instructies te geven, zodat ze weten hoe laat je het terrein
op rijdt, wat ze moeten gaan doen en hoelang zij de tijd
hebben om alles in orde te brengen. Je moet echt je horloge
de hele rally goed in de gaten houden.
Met
de opgedane kennis en ervaring hoop ik dat we in onze tweede
sprint een mooie prestatie kunnen gaan neerzetten. Ons doel
is natuurlijk weer te finishen om mee te kunnen gaan doen
aan de ELE rally in mei. Maar nu ik eenmaal mijn naam in
een eindklassement heb zien staan begint de drang om zo
hoog mogelijk te eindigen toch mee te spelen. Het wedstrijdelement
begint toch te kriebelen. Zeker door de vooruitgang die
we geboekt hebben tijdens de sprint weet ik dat het mogelijk
is om iedere rally toch weer beter te gaan presteren.
Niet
alles is nu "bekend" terrein voor de volgende
sprint. Bij onze vorige sprint was er geen wachtpark en
eindkeuring. Dit is bij de Car Technics Rallysprint van
26 april wel het geval. Een ander groot verschil is dat
deze sprint met daglicht verreden wordt. Eens kijken of
het gevoel in de auto hierdoor anders is.
Ik
kijk ontzettend uit naar de volgende rally-ervaring en hoop
dat ook deze sprint weer een leuke, spannende en vooral
leerzame dag gaat worden.
|