home
wat is..
team
auto
verslag
reverse
sponsoring
links

 

Op zaterdag 26 april wordt de eerste Car Technics rally in Hulst verreden. Een wedstrijd die dankzij de meer dan 100 inschrijvers voor veel spectakel zal gaan zorgen. Onze aandacht gaat natuurlijk vooral uit naar startnummer 47. Het nummer waarmee het Fast Forward rallyteam aan deze wedstrijd deelneemt. Lees hieronder hoe de equipe over deze wedstrijd denkt.

Johan:
De eerste wedstrijd heeft een hoop vragen weggenomen. Het belangrijkste is wel dat we nu weten dat we een goede en betrouwbare auto hebben. Toch blijft het leuk om naar de nieuwe en onbekende dingen te kijken. Zo vinden we straks in Hulst voor het eerst een stuk onverhard op onze route en laten de weersverwachtingen zien dat het wel eens een natte wedstrijd kan worden. Er valt dus weer voldoende te leren komend weekend.

Verder wil ik vooral meer gevoel op bouwen met de auto. De eerste wedstijd heb ik geleerd dat de auto veel meer kan dan ik verwachtte. De grip waarmee je hem de bocht in kan sturen is werkelijk onvoorstelbaar. In Hulst wil ik hierin weer een stapje verder gaan en iets dichter bij de grens van de auto komen. Zo wil ik voor de komende wedstrijden een stijgende lijn te pakken krijgen zodat we over een tijdje ook echt eens naar de tijden kunnen gaan kijken.

Op de korte termijn is het doel echter veel simpeler. Samen met het team, de sponsors en de fans genieten van onze favoriete sport. Tot ziens in Hulst!

Rianne:
Van de eerste sprint heb ik ontzettend veel opgestoken. De praktijk leert je toch meer dan de theorie uit een boek. Je moet het gewoon ervaren om te weten hoe het allemaal werkt. Vooral het bijhouden van de tijdkaarten heeft me van te voren enige zorgen gebaard, maar dat viel gelukkig allemaal mee.

Tijdens de sprint kwam ik een aantal dingen tegen waarvan ik dacht "Dat doe ik de volgende keer toch anders" Zo heb ik gemerkt dat het toch erg belangrijk is om tijdens de verkenning een aantal duidelijke herkenningspunten te noteren. Je bent af en toe zo druk bezig dat het fijn is als je je op een paar punten kunt concentreren die erg herkenbaar zijn.

Ik heb ook geleerd dat het erg belangrijk is de monteurs duidelijke instructies te geven, zodat ze weten hoe laat je het terrein op rijdt, wat ze moeten gaan doen en hoelang zij de tijd hebben om alles in orde te brengen. Je moet echt je horloge de hele rally goed in de gaten houden.

Met de opgedane kennis en ervaring hoop ik dat we in onze tweede sprint een mooie prestatie kunnen gaan neerzetten. Ons doel is natuurlijk weer te finishen om mee te kunnen gaan doen aan de ELE rally in mei. Maar nu ik eenmaal mijn naam in een eindklassement heb zien staan begint de drang om zo hoog mogelijk te eindigen toch mee te spelen. Het wedstrijdelement begint toch te kriebelen. Zeker door de vooruitgang die we geboekt hebben tijdens de sprint weet ik dat het mogelijk is om iedere rally toch weer beter te gaan presteren.

Niet alles is nu "bekend" terrein voor de volgende sprint. Bij onze vorige sprint was er geen wachtpark en eindkeuring. Dit is bij de Car Technics Rallysprint van 26 april wel het geval. Een ander groot verschil is dat deze sprint met daglicht verreden wordt. Eens kijken of het gevoel in de auto hierdoor anders is.

Ik kijk ontzettend uit naar de volgende rally-ervaring en hoop dat ook deze sprint weer een leuke, spannende en vooral leerzame dag gaat worden.