Techniek
                      Van de techniek kun je veel meer hergebruiken. Een aantal 
                      zaken moet je standaard laten, zoals de wielophanging, het 
                      inlaatsysteem en vrijwel het gehele motorsysteem. Er zijn 
                      ook een aantal zaken die je reglementair wel mag aanpassen, 
                      maar die je uit kostenoverweging ook prima standaard kan 
                      gebruiken. Dit zijn bijvoorbeeld de versnellingsbak, het 
                      differentieel, de koppeling en de tank. 
                      Daarnaast 
                        zijn er nog een aantal zaken die je zeker wilt aanpassen. 
                        Mijn top drie ziet er als volgt uit.
                        1) De remmen. Vóór wil je remblokken die 
                        tegen hoge temperaturen kunnen. Verder vervang je alle 
                        standaard remleidingen door leidingen van vliegtuigkwaliteit 
                        die je zoveel mogelijk binnendoor legt. Dit doe je overigens 
                        ook met de benzineleidingen.
                        2) Vering en dempers. Dit is de basis voor een snelle 
                        auto. Met de veren en de dempers bepaal je, door het vinden 
                        van de juiste afstelling, hoe snel je door een bocht kunt. 
                        Daarbij zouden standaard dempers het eerste stuk onverhard 
                        op snelheid waarschijnlijk niet eens overleven.
                        3) De banden. Alles wat je je auto wilt laten doen wordt 
                        naar het wegdek gecommuniceerd door slechts vier kleine 
                        stukjes rubber. Alleen via deze vier stukjes kun je er 
                        voor zorgen dat de ca. 1000kg wegende auto vanuit topsnelheid 
                        in zeer korte tijd voldoende vertraagd om bijvoorbeeld 
                        die eindeweg-haaks-rechts te nemen! Je kunt er dus maar 
                        beter voor zorgen dat je dit in orde hebt, anders is al 
                        het andere werk voor niets geweest.
                      
                      Tot 
                        slot zijn er nog tal van (kleine) dingen die je doet om 
                        de auto net dat beetje sneller of betrouwbaarder te maken. 
                        Je minimaliseert je uitlaatdemping om net onder de toegestane 
                        100dB te blijven, je kort je stuurhuis in, je galvaniseert 
                        de motorsteunen en ga zo maar door.